Novi Audi A5 modeli

Moderni sportisti vrhunskih proporcija

  • Audi dizajn iznova definiše koncept limuzine, a verziju Avant čini još atraktivnijom
  • Tehnologija u unutrašnjosti ide ruku pod ruku s komforom uz novu arhitekturu elektronike
  • Prva verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem koja omogućava djelimično električnu vožnju zahvaljujući pogonu sa MHEV plus tehnologijom
  • Gernot Döllner, izvršni direktor za marku Audi: „Novi A5 ističe se sportskim dizajnom, ima novu unutrašnjost i modernu arhitekturu elektronike. Također označava uvođenje naše nove generacije efikasnih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.”

Audi otvara novo poglavlje svoje priče o uspjehu u segmentu vozila srednje klase uz novu porodicu modela A5. Uvođenjem 30 godina nakon prvog Audi A4 modela, štar izražaj dizajna najnovije generacije, koja sada nosi naziv Audi A5, oduševljava svojim vrhunskim proporcijama. Obe verzije karoserije, limuzina i Avant, savršeno predstavljaju sportsku suštinu filozofije dizajna marke Audi. Novi izraz dizajna u unutrašnjosti stvara osjećaj prostranosti i postavlja ekrane na digitalnu pozornicu. Novi koncept upravljanja povećava interakciju sa vozilom.

Proširenjem ponude modela AUDI AG restrukturirao je nazive svojih modela od 2024. Pritom su brojevi element koji ih razlikuju u nazivima električnih i modela sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. Tako parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. Debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji prodajni bestseller, dobija naziv Audi A5 i proizvodiće se u Neckarsulmu. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limuzina * i kao A5 i S5 Avant*. Ove verzije su prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion).

Prva vozila u salonima očekuju se krajem godine.

Izvršni direktor za marku Audi, Gernot Döllner, o novoj porodici modela: „U kombinaciji sa proširenjem našeg portfolija potpuno električnih vozila, na tržište uvodimo novu generaciju modela sa efikasnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Prva će biti porodica Audi A5 atletskog dizajna, potpuno nove unutrašnjosti i održive arhitekture elektronike. Napredna MHEV plus tehnologija omogućava djelimično električnu vožnju, čime je vožnja još efikasnija.”

Novi modeli su duži i širi. Audi takođe proširuje njihovu serijsku opremu, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase. S tim je usklađeno i novo korisničko iskustvo koje se bazira na verziji 1.2 E3 arhitekture elektronike. Opciona oprema složena je u različite pakete.

Dinamičan i atletski spoljašnji dizajn

Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana porodica A5 ima snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije sa dugim međuosovinskim razmakom, velikim točkovima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda. U verziji limuzine, sportska, kompaktna staklena površina proteže se na zadnji kraj u širokom luku i neprimjetno se spaja sa uskim zadnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizuelno kratkom poklopcu prtljažnika sa upečatljivim spojlerom.

Zadnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, stvara uvjerljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa zadnjim staklom, a zbog njegove veličine pristup prtljažniku je znatno jednostavniji. Rezultat toga je potpuno novi koncept limuzine za marku Audi. U verziji Avant, dinamična, izražena linija krova stapa se u besprijekorno integrisani krovni spojler koji se proteže preko sportskog, ravnog zadnjeg stakla. D stubovi, koji su strmo nagnuti, naglašavaju dinamičan bočni pogled na model A5 Avant.

Prednjim krajem dominira široka Singleframe rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji sa uskim i precizno iscrtanim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući detalju „soft nose” integrisanom u branik, poklopac motora je u ravni sa prednjim krajem. Naglašene ramene linije na području iznad prednjih i zadnjih točkova podsjećaju na Audi quattro i osnovni element DNK Audi dizajna.

Upečatljiv i prepoznatljiv zadnji kraj kombinuje sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i kontinuirane, trodimenzionalno pomaknute svjetlosne trake čini zadnji kraj novog modela Audi A5 upečatljivim i vizuelno dinamičnim. Ostale istaknute karakteristike pogleda sa zadnje strane na osnovnim modelima su jasan i moderan dizajn branika sa tamnim difuzorom i visokokvalitetni pravougaoni krajevi izduvnih cijevi.

Novi standardi digitalnog osvjetljenja

Porodica Audi A5 u ponudi ima digitalna svjetla za dnevnu vožnju LED tehnologije naprijed i digitalna OLED zadnja svjetla druge generacije nazad. Sa približno 60 segmenata po digitalnoj OLED ploči, sve više postaju ekran na zadnjem kraju vozila na modelu A5.

To omogućava komunikaciju vozila sa serverom i povećava sigurnost na putu, na primjer, sa novim komunikacionim svjetlom u modelu A5. Efekti dinamičkog osvjetljenja tokom otključavanja i zaključavanja vozila odražavaju estetiku kretanja kao dio DNK Audi osvjetljenja. To također čini i aktivni digitalni svjetlosni potpis, prenoseći novi osjećaj živahnosti.

Prednja i zadnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn, nude opcione digitalne svjetlosne potpise i time spajaju fizički i digitalni svijet.

Spoj tehnologije i komfora u novoj unutrašnjosti

Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 bazira se na četiri karakteristična detalja. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredsređen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna karakteristika je digitalna pozornica koja se manifestuje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI ekrana. Svojim dizajnom koji je vođen materijalima, serija Audi A5 ispunjava zahtjeve kada je u pitanju osjećaj prostranosti uz visoki nivo komfora. Jasan raspored i jednostavno rukovanje u unutrašnjosti omogućavaju preglednost u svim situacijama, što čini četvrtu karakteristiku: vizuelnu preglednost. Pored toga dodatno i opciono dinamičko svjetlo za interakciju za asistenciju u interakciji vozila sa putnicima.

Audi MMI panoramski ekran i head-up ekran

Novi koncept upravljanja porodicom modela Audi A5 povećava stepen interakcije sa vozilom zahvaljujući E3 arhitekturi elektronike. Novi Audi A5 besprijekorno se integriše u digitalni ekosistem naših kupaca i omogućava lično iskustvo povezanosti. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski ekran zakrivljenog je dizajna i koristi OLED tehnologiju. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita vidljive dijagonale ekrana od 11,9'' i MMI dodirnog ekrana od 14,5''. Audi svoju digitalnu pozornicu za putnike naprijed nadopunjuje opcionalnim MMI ekranom za suvozača od 10,9'', koji je savršeno integrisan u dizajn instrument table. Novi A5 ima head-up ekran sa mogućnošću konfiguracije koji je dodatno razvijen u poređenju sa njegovim prethodnikom. Vozači po prvi put imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sistema putem head-up ekrana.

Napredni hibridni sistem MHEV plus

Novi MHEV plus sistem temelji se na 48 V električnoj mreži i podržava motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, smanjujući emisije CO₂ dok istovremeno povećava performanse. Pogonski generator (PTG) omogućava djelimično električnu vožnju koja doprinosi smanjenju potrošnje goriva.

Novi MHEV plus sistem ima značajne prednosti u pogledu emisije CO₂ i potrošnje goriva u seriji modela Audi A5 u poređenju sa MHEV sistemom. To znači ukupne vrijednosti do 10 g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (150 kW, pogon na prednje točkove/quattro) i do 17 g/km ili 0,74 l/100 km u V6 3.0 TFSI (270 kW, quattro) – po WLTP ciklusu¹.

PTG takođe može doprinijeti sa do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Tokom usporavanja, PTG energijom napaja bateriju (rekuperacija) sa do 25 kW. Kao rezultat, mogući su čisto električno manevrisanje i parkiranje do određene mjere. Zahvaljujući opciji upotrebe električnog kompresora klima-uređaja, sistem klima-uređaja aktivan je i dok je vozilo zaustavljeno na semaforu i motor sa unutrašnjim sagorijevanjem je ugašen.

Uz integrisani sistem regulacije kočenja sa mogućnošću kombinovanja (iBRS), papučica kočnice i hidraulika kočenja mogu se u potpunosti odvojiti. U modelima sa sistemom MHEV plus, na primjer, iBRS postiže potrebno usporavanje bez upotrebe mehaničke kočnice zahvaljujući rekuperacionom kočenju. To znači da se usporavanje u početku postiže isključivo rekuperacijom. Frikcione kočnice aktiviraju se samo kada se papučica kočnice jače pritisne. To ne utiče na osjećaj kočenja.

¹ Prednosti opisane u pogledu emisija CO₂ i potrošnje goriva uključuju uticaj dodatne težine sistema MHEV plus u odnosu na sistem MHEV. Ostali efekti emisija CO₂ nisu uzeti u obzir na nivou vozila, što može biti posledica odstupanja u pogonskom sklopu, težini ili otporu vožnje vozila koja se razmatraju sa sistemom MHEV plus u poređenju sa referentnim vozilom sa MHEV tehnologijom (npr. dalji razvoj motora sa unutrašnjim sagorijevanjem ili osnovnog prenosa, promjene u otporu kotrljanja, aerodinamici ili težini).

Motori u trenutku uvođenja na tržište

Efikasni motori porodice Audi A5 pokrivaju širok spektar: od konvencionalnih modela početnog nivoa do udobnih verzija za veće udaljenosti i dinamičnih sportskih vozila. Paketi motora, mjenjača, stepena elektrifikacije i tipa pogonskog sklopa prilagođeni su očekivanjima naših kupaca.

Motor početnog nivoa je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS). Isti motor je dostupan i u opciji sa izlaznom snagom od 150 kW (204 KS).

Ovaj TFSI motor je opremljen turbopunjačem sa turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi sa promijenjenim procesom sagorijevanja koji je posebno štedljiv pod djelimičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućava dosljedan i agilan porast obrtnog momenta čak i pri malom broju obrtaja motora kod benzinskih motora. Turbo sa četiri cilindra dostupan je sa mjenjačem sa dve spojke. Varijanta od 110 kW dostupna je sa pogonom na prednje točkove dok je varijanta od 150 kW dostupna uz pogon na prednje točkove ili quattro pogonom sa ultra tehnologijom.

2.0 TDI sa 150 kW (204 KS) postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitarski motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizovano sagorijevanje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru pritiska u cilindrima, dvostepenom ubrizgavanju AdBlue tečnosti za upravljanje emisijama izduvnog sistema i dva vratila za uravnoteženje mase za besprijekoran rad motora. Razvija obrtni moment od 400 Nm između 1750 i 3250 o/min. 2.0 TDI dostupan je sa mjenjačem sa dvije spojke te pogonom na prednje točkove ili quattro pogonom sa ultra tehnologijom. Za povećanje efikasnosti i komfora, motor je djelimično elektrifikovan pomoću novog 48 V sistema MHEV plus. Komponente elektrifikovanog pogona smanjuju emisije CO₂ zahvaljujući odličnim performansama rekuperacije. Pored toga, komfor TDI motora dodatno je poboljšan 48 V generatorom pokretača za glatko pokretanje motora. Vrijeme reakcije tokom pokretanja smanjeno je, a vozilo je primjetno agilnije.

S5 je sportsko vozilo koje se temelji na 3.0 l V6 TFSI motoru snage 270 kW (367 KS) i optimizovanom procesu sagorijevanja. Prvi put ima turbopunjač sa varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus. Revidirani S tronic mjenjač sa dvije spojke u modelu Audi S5, dizajniran za veći obrtni moment, također smanjuje masu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost. Djelimična elektrifikacija pomoću novog 48V sistema MHEV plus smanjuje emisije CO₂ preko komponenti elektrifikovanog pogona i odličnih performansi rekuperacije. U poređenju sa S4 limuzinom TDI (prethodni model), S5 limuzina TFSI smanjuje emisije CO₂ za do 14 g/km. Brzo, dinamično razvijanje obrtnog momenta dodatno ističe sportski stil modela S5. Serijska upotreba quattro sport diferencijala sa vektorskom raspodjelom obrtnog momenta u kombinaciji sa prilagodljivim pogonom na sve točkove prilagođena je za bočnu dinamiku na najvišem nivou.

Dinamičan dizajn podvozja i upravljača

Zahvaljujući stalnom razvoju oslanjanja, novi Audi A5 savršeno prenosi vozne karakteristike tipične za marku Audi na put. Kao rezultat opsežnog i detaljnog rada na oslanjanju i upravljaču, Audi A5 omogućava precizno, lako i uglavnom neutralno upravljanje, a ako je ugrađeno opcionalno oslanjanje sa podesivim amortizerima, moguće je značajno bolje razlikovati između komfora i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je uvek progresivno u novom modelu, također je postalo znatno preciznije.

Vrijednosti potrošnje goriva i emisija navedenih modela

Audi A5 Limousine TFSI 110 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,5 – 6,6 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 171 - 150 - Klasa CO₂: F-E

Audi A5 Limousine TFSI 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,5 - 6,6 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 171 - 151 - Klasa CO₂: F-E

Audi A5 Limousine TFSI quattro 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,7 – 6,9 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 176 - 158 - Klasa CO₂: G-F

Audi A5 Limousine TDI 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,4 – 4,7 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 142 - 124 - Klasa CO₂: E-D

Audi A5 Limousine TDI quattro 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,5 – 5,0 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 145 - 131 - Klasa CO₂: E-D

Audi A5 Avant TFSI 110 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,6 – 6,7 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 173 - 153 - Klasa CO₂: F-E

Audi A5 Avant TFSI 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,6 – 6,8 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 173 - 154 - Klasa CO₂: F-E

Audi A5 Avant TFSI quattro 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,9 – 7,1 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 179 - 161 - Klasa CO₂: G-F

Audi A5 Avant TDI 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,5 – 4,8 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 145 - 127 - Klasa CO₂: E-D

Audi A5 Avant TDI quattro 150 kW

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,6 – 5,1 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 147 - 133 - Klasa CO₂: E-D

Audi S5 Sedan TFSI

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,7 – 7,4 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 175 - 167 - Klasa CO₂: F

Audi S5 Avant TFSI

- Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,9 – 7,5 - Kombinovane emisije CO₂ u g/km: 180 - 169 - Klasa CO₂: G-F